zondag 9 december 2012

happy birthday.....

Hallo allemaal,

Fijne sinterklaas gehad allemaal?
Wij hebben pepernoten en chocolade letters en muizen en kikkers gegeten.....een vriendin was zo lief wat lekkers op te sturen, dus een beetje sinterklaas gevoel hadden we wel!!

Vandaag laat ik het kaartje zien dat ik voor dochter Joycke haar verjaardag had gemaakt....wat alweer meer dan een week geleden was....de oudste is nu 23!!
Het zal waarschijnlijk haar laatste verjaardag zijn hier bij ons in huis...ze heeft nl het plan om , samen met haar vriend (spaans), volgend jaar zomer naar Nederland te gaan wonen....Ze is dan klaar met haar studie (tolk gebarentaal).....hier is zoveel werkloosheid dat het vooruitzicht op een baan minimaal is....ook haar vriend vindt geen werk, terwijl ook hij zijn studie, plus master heeft afgerond.....vriend is nu druk nederlands aan het leren....en ik hoop echt dat ze het beter gaan krijgen in Nederland en samen een toekomst kunnen gaan opbouwen.
Maar missen ga ik ze wel.............

Verder wil ik even een korte update geven over mijn gezondheid, krijg hier regelmatig een vraag over...
Het gaat redelijk tot goed met mij. Ik weet inmiddels waar die intense vermoeidheid vandaan komt...buiten mijn longaandoening die ik al had (bronchieectasien), en waar ik ook al aan geopereerd ben op mijn 18-de en mis dus een deel van mijn linker long, blijk ik nu ook longemfyseem te hebben. Dat is niet mis, ik moet eerlijk vertellen dat ik dit nu al een paar weekjes weet, maar het heeft even tijd nodig gehad om het te verwerken ( het is het laatste wat een longpatient wil krijgen). Het heeft nu een plekje. We gaan gewoon door, en zien wel wat de toekomst gaat brengen en hoe snel het achteruit zal gaan. Verder zal ik het er op mijn blog niet meer over hebben, het is tenslotte een hobby-blog!! Maar omdat ik zoveel lieve reakties en medeleven heb gekregen, wilde ik jullie toch hiervan op de hoogte brengen.
Dus nu weer over op het gewone leven, en genieten!!!

Inmiddels wel een erg lange post geworden, nu snel over naar het kaartje,

 Ze was er erg blij mee!!!

Vergeet ik helemaal te zeggen dat mijn ouders morgen komen. Ze zouden eigenlijk pas in het voorjaar komen, maar nu door deze kwestie waren ook zij erg verdrietig, en komen dat nu met ons delen. Elkaar opbeuren dus!!!
Ze gaan net voor kerst weer terug, dus ik denk dat we kerst een paar daagjes eerder gaan vieren, moet kunnen toch?

Fijne zondag         LIEFS Mary

11 opmerkingen :

Marjan zei

Heel erg mooie tag!! Vind hem echt prachtig. Ik zei het al in mijn mailtje, ik vind je een dapper mens en knap om zo positief om te gaan met wat je overkomt. Fijn dat je ouders eerder komen, ik wens jullie een mooie tijd samen.

Linda Visser - van der Velden zei

Prachtig kaartje! En ik wens je sterkte met je longen, wat een vervelend nieuws.

Riet zei

Wat prachtig gemaakt Mary.

Liefs Riet.

*mieke* zei

Je kaart en weer een super leuke Mary! Wat een ontzettend vervelend nieuws wat betreft je longen... Ik hoop dat het verslechteren nog even op zich laat wachten, want dat lijkt me geen pretje, helemaal niet omdat je al een deel van een long mist. Ik wens je hele fijne feestdagen toe....geniet!!!
Liefs Mieke

Marijke zei

Prachtig en lief kaartje is dit Mary. Dus waarschijnlijk gaat dan nummer één het huis uit, hopelijk vinden ze hier in Nederland werk en kunnen ze een toekomst opbouwen. Wens je heel veel sterkte toe met je gezondheid en geniet van de dagen dat je ouders bij je zijn.

Groetjes,
Marijke

Alina zei

het kaartje vind ik schitterend, Mary, prachtige kleuren heb je gebruikt! en de tekst echt geweldig!

veel sterkte met je gezondheid, zorg goed voor jezelf! hele fijne dagen samen met je ouders, geniet ervan!

Je@net zei

Wat een vervelend nieuws, Mary, ik wens je dan ook veel sterkte en kracht! Wat fijn dat je ouders komen om samen met jullie te zijn, geniet ervan.
En wat een mooi kaartje heb je voor je dochter gemaakt. Erg leuk geworden. Kan me voorstellen dat je haar straks zult gaan missen!

sandra_w zei

Supermooi kaartje Mary!! Prachtige tekst!
Veel sterkte met je gezondheid...denk en zorg goed voor jezelf! Hele fijne dagen met je ouders en geniet ervan!

San xx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Lieve Mary,nee dat is idd nieuws wat je eerst een plekje moet geven,ontzettend goed van je dat je zegt:het is zo,ik ga door en genieten.Ik hoop dat je er niet te veel last van zult hebben. Je kaart/tag is erg mooi,echt iets voor een meisje/vrouw en wat leuk voor je dochter dat haar moeder zo creatief is,hihi..Fijn dat je ouders komen en kerst vieren(het leven vieren)kan altijd,het gevoel zit in je,lieve groetjes Miranda

Wilma zei

Nee, dit is geen nieuws/diagnose waar je blij van wordt. Heb jaren op de longpoli gewerkt dus weet waar je het over hebt. Wens je heel veel sterkte!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

het kaartje past precies bij wat je zegt. we gaan door enkijken nasr de toekomst.. maar toch stiekem wat medeleven. mooi kaartje